top of page

Varför Mormors Hus


Egentligen var det min gammelmormor Idas hus jag tänker på. En varm och nära person. Huset var litet, jag nådde taket med handen redan som 12-åring. Utedass men kallt rinnande vatten i köket. Trädgården var en oas av blommor och nyttoväxter.

Men det är min mormor Astrid som är grunden till mina virkade skapelser. Hon lärde mig virka redan som 3-4 åring.

Idag är virkning min meditation och rekreation. Räddningen från utmattning. Inspirationen och idéerna kommer under tiden tankarna flyter iväg med maskorna. Färgerna speglar dagens stämning och ansiktstrycken alltid nyfiket lugn.

Denna gång startade det med en tomte som utvecklats och är under pågående utveckling. Sedan har det blivit katter efter inspiration från min katt Zushi. Korgarna blev till i samband med en vårfest.

Vad som kommer härnäst får vi se...


Recent Posts
Archive
bottom of page